HTML

Óperenciás Waldorf-Óvoda

Egyesületünk: www.szelloszarnyan.hu Blogunkban a 2012 őszén megújult, egyesületi fenntartású Óperenciás Waldorf-óvoda életéről, mindennapjairól szeretnénk hírt adni az érdeklődőknek. Az óvoda címe: Komárom, Molaj Műszerész u. 2 Tel: 30 2124868 operenciasovoda@gmail.com

Friss topikok

Linkblog

Októberi versek, mondókák

2011.09.26. 14:00 Egyesületi tagok

 

1.Gazdag Erzsi: Üveggolyó

Üveggolyó, üvegház,
belsejében mit találsz?
Bent lakik a szivárvány,
rajta ül a királylány.

  Ül a hídon magában,
  üveggyöngy a nyakában,
  gyémántgyűrű kezében,
  igazgyöngy a szemében.

  Üvegfalon ki-kinéz:
  jön-e érte a vitéz,
  világhíres királyfi?
  Vagy helyette akárki.

 

 



2. Jön már a vitéz, jön;
   kisfiúcska a hegyen, fönn.

3.Elindult a világba,
   elkopott a csizmája.
   Ha elkopott, hadd kopjon,
   csak ereje maradjon.

4.Kicsi vagyok én,
   majd megnövök én,
   én leszek majd a legbátrabb
   a Föld kerekén.
  
   Kicsi vagyok én,
   majd megnövök én,
   megtalálom a királylányt,
   e Föld kerekén.


5. Weöres Sándor: Bújócska
    Keskeny út,széles út,
    kettő közt egy csorba kút.
    Ha benézel, jól vigyázz,
    rése száz, és odva száz,

    ha sokáig kandikálsz,
    virradóra megtalálsz.



6. Hegyre föl és dombon le,
  fiú előtt tó tükre.

7. Iszapos tóból, száz karika száll,
   a hétfejű sárkány
odalenn pipál.
  
Folyton füstöl
   hét fekete szája,
   fűzfakéregből
   hét öblös pipája,
   békalencséből
   vágott dohánya,
   vízitök-levélből
   hét hálósipkája.
   Amikor haragos,
   kavarog a katlan,
   hét pipakupakja
   nagyot csattan.

8.Csatt-csatt-csatt
   csatt-csatt-csatt.

9. Kisfiúcska ugrik, hopp-hopp-hopp,hopp-hopp-hopp
  a csizmája koppan, kipp-kopp-kopp,kopp-kopp-kopp
  sárkány fején dobban, dobb-dobb-dobb,dobb-dobb-dobb.

  fújja tüzét,fújja, fú-fú-fú,fú-fú-fú
  kisfiú meg oltja, hú-hú-hú,hú-hú-hú
  Tűz elalszik nyomban, psz-psz-psz,psz-psz-psz
  A sárkány is nyomban, hr-hr-hr,hr-hr-hr.

  Fiú megy a lányhoz, hej-hej-hej, hej-hej-hej
  Öleli magához, sej-sej-sej, sej-sej-sej
  hazamennek gyorsan, kipp-kopp-kopp, kipp-kopp-kopp
  és boldogan élnek, hipp-hopp-hopp, hipp-hopp-hopp.
   
10. Weöres Sándor-Sárkány paripán

   Sárkány paripán vágtattam,

   gyémánt madarat mosdattam,
göncöl-szekeret kergettem,

holdfény-hajú lányt elvettem.

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: versek október mondókák

A bejegyzés trackback címe:

https://operenciasovoda.blog.hu/api/trackback/id/tr553257707

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása